kwasfoliowy.pl

Wzbogacenie żywności kwasem foliowym

Stosowanie powyższych zaleceń wymaga odpowiedniej motywacji kobiet i konsekwencji w uzupełnianiu diety. Ponadto odpowiednia informacja może nie docierać do pewnych grup społeczeństwa, bądź uzyskiwać zrozumienie i aprobatę niezbędną w realizacji zaleceń. Dlatego w niektórych krajach rozważa się wzbogacenie w kwas foliowy niektórych produktów żywnościowych masowego spożycia. Bierze się w tym przypadku pod uwagę takie produkty jak pieczywo bądź mąkę. Realizacja tego rodzaju programu zapewniłaby objęcie zapobieganiem występowania WCN całej ludności i nie napotkałaby na trudności i ograniczenia związane z profilaktyką indywidualną.

 

Ponadto wzbogacenie żywności kwasem foliowym niesie za sobą dodatkowe potencjalne możliwości profilaktyczne. Istnieją bowiem naukowe przesłanki przemawiające za tym, że kwas foliowy może mieć znaczenie zapobiegawcze w występowaniu innych wad wrodzonych oraz w redukcji chorób układu krążenia i chorób nowotworowych.

 

Przygotowanie programu wzbogacenia kwasem foliowym niektórych produktów żywnościowych masowego spożycia wymaga jednak studiów nad spożyciem i zwyczajami żywieniowymi w celu zbilansowania podaży folianów, nad technologią wzbogacania żywności, jak również badań nad praktycznością i społeczną akceptację tego rodzaju masowej interwencji zapobiegawczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanowisko Zespołu Ekspertów w sprawie zapobiegania wadom wrodzonym cewy nerwowej u potomstwa poprzez stosowanie kwasu foliowego.

 

Przyjmowanie kwasu foliowego może spowalniać utratę słuchu spowodowaną wiekiem - donoszą naukowcy na łamach styczniowego "Annals of Internal Medicine".
Przyszłe mamy powinny unikać stosowania leków o działaniu przeciwnym do kwasu foliowego (jego antagonistów), ponieważ mogą one zwiększać ryzyko stanu przedrzucawkowego, odklejenia się łożyska oraz zaburzeń wzrostu płodu, a nawet jego śmierci - ostrzegają naukowcy z Kanady na łamach pisma "Canadian Medical Association Journal".
Czy suplementy są w stanie zastąpić prawdziwe warzywa? W większości przypadków nie jest to możliwe. Ale są wyjątki, np. kwas foliowy. Związki w suplementach są gorzej przyswajane i mniej wartościowe. Dla naszego zdrowia lepiej jest więc sięgnąć po prawdziwe warzywa - wynika z artykułu umieszczonego w "Journal of Agricultural and Food Chemistry".
 Projekt Zdrowe Dziecko [kwasfoliowy.pl]   KONTAKT